Μήπως το Dieselgate γίνεται πλέον Gasolinegate?

O όμιλος VW φαίνεται να έχει χειραγωγήσει τα τεστ εκπομπών αερίων και σε βενζινοκίνητα οχήματα.

Το σκάδαλο ρύπων μπορεί να έχει φτάσει σε νέα διάσταση. Οι εταιρίες VW, Audi και Porsche φαίνεται ότι έχουν χειραγωγήσει τα τεστ εκπομπών ρύπων σε βενζινοκίνητες μηχανές – και όχι μόνο σε πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.

Αυτό αναγράφεται στη γερμανική εφημερίδα «Bild am Sonntag«, η οποία κάνει αναφορά σε μαρτυρικές καταθέσεις που περιέχονται στα αρχεία έρευνας της κρατικής εισαγγελίας του Μονάχου. Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες μετάδοσης  του ομίλου VW σε συνάντηση αντιμετώπισης κρίσεων τον Νοέμβριο του 2015, τα αυτόματα κιβώτια από όλες τις μάρκες περιέχουν προγράμματα αλλαγής τα οποία είναι ενεργά μόνο στον πάγκο δοκιμών και μπορούν να επηρεάσουν τις εκπομπές. Αυτό αφορά τα οχήματα με κινητήρες diesel και Otto σύμφωνα με το έγγραφο.

Όπως αναφέρει περεταίρω και η Bild, άλλοι μάρτυρες δήλωσαν στους ερευνητές ότι οι λειτουργίες μετάδοσης χρησιμοποιήθηκαν κατά κύριο λόγο για τον χειρισμό των εκπομπών CO2 και συνεπώς την κατανάλωση καυσίμου. Μια εσωτερική παρουσίαση του Φεβρουαρίου του 2016 δείχνει πώς ενεργοποιούνται τα επιθυμητά προγράμματα μετατόπισης στον πάγκο δοκιμών για να μειωθούν οι εκπομπές.

Εάν οι νέες κατηγορίες εναντίον του ομίλου VW αποδειχθούν αληθινές, το σκάνδαλο εκπομπών ρύπων θα πάρει τεράστιες διαστάσεις. Όλοι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα μπορούν να ζητήσουν αποζημίωση ανεξάρτητα από την κατανάλωση του οχήματος.