Γερμανικό κρατίδιο καταθέτει αγωγή εκατομμυρίων κατά της VW

Το κρατίδιο της Βάδης-Βυρτεμβέργης (11 εκατομμυρίων κατοίκων) κατέθεσε αγωγή εναντίον του ομίλου Volkswagen ύψους εκατομμυρίων ευρώ για το σκάνδαλο του Dieselgate. Υπάρχει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό στη Γερμανία, καθώς το 20% των μετοχών του ομίλου VW ανήκει στον δημόσιο τομέα.

Όπως αναφέρει η γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung, το κράτος ζητά αποζημίωση από τον όμιλο Volkswagen για 1.400 αυτοκίνητα μετά το σκάνδαλο ντίζελ. Η αναγγελθείσα αγωγή κατατέθηκε στο περιφερειακό δικαστήριο της Στουτγάρδης στο τέλος του προηγούμενου έτους. Η δίκη αφορά οχήματα που αγοράζονται και μισθώνονται από το κράτος, όπως αυτά για την αστυνομία, κυρίως από τη Volkswagen, ορισμένα επίσης από τη Skoda.

Τώρα το κράτος της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας (16 εκατομμυρίων κατοίκων) εξετάζει επίσης αν υπάρχουν αξιώσεις εναντίον της Volkswagen, διότι και σε αυτό το κρατίδιο θα μπορούσαν να επηρεάζονται τα οχήματα της αστυνομίας και άλλων αρχών.

Παράδειγμα για την ελληνική και την κυπριακή δημόσια διοίκηση

Δεν επηρεάζονται μόνο οι Έλληνες ιδιώτες και οι εταιρείες από το σκάνδαλο των καυσαερίων που αφορά τον όμιλο Volkswagen, αλλά και οι αρχές, τα υπουργεία και τις δημόσιες υπηρεσίες. Ως αποτέλεσμα, οι αρχές και τα υπουργεία της Ελλάδας και της Κύπρου μπορούν επίσης να βρίσκονται σε μειονεκτική θέση από το σκάνδαλο των εκπομπών.

Τα ελληνικά και κυπριακά δημόσια ιδρύματα θα  πρέπει να εξετάσουν τη δυνατότητα να ακολουθήσουν το παράδειγμα του κρατίδιο της Βάδης-Βυρτεμβέργης και να ασκήσουν αγωγή αποζημίωσης στη Γερμανία για τους εξής λόγους:

Αφενός, όλοι οι δημόσιοι οργανισμοί υποχρεούνται από την ισχύουσα σχετική νομοθεσία περί προϋπολογισμού να αντιμετωπίζουν υπεύθυνα και προσεκτικά τα χρήματα των φορολογουμένων. Ο χειρισμός των συστημάτων εξάτμισης είναι υπαίτια αδικοπρακτική πράξη. Συνεπώς, οι δημόσιοι οργανισμοί έχουν ιδιαίτερη ευθύνη και έννομο συμφέρον να διεκδικήσουν χρηματικές αποζημιώσεις ως ενεργητικά νομιμοποιούμενοι από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ως έσοδα του εθνικού προϋπολογισμού.

Το ελληνικό αλλά και το κυπριακό κράτος  θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν εκατομμύρια με αυτόν τον τρόπο. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι ότι τα κρατικά οχήματα (ακόμη και αυτά που χρονομισθώνονται) υποφέρουν συχνά από βαριά χρήση και φθορά. Ως αποτέλεσμα, αυτά τα οχήματα χάνουν τεράστια αξία, η οποία είναι κατά κανόνα χαμηλότερη από την αγοραία αξία των αντίστοιχων οχημάτων. Αυτό μπορεί, μεταξύ άλλων, να δυσχεράνει την εξεύρεση πιθανών αγοραστών για να πουλήσουν αυτά τα αυτοκίνητα σε μεταγενέστερο στάδιο, πράγμα που συνεπάγεται και χρόνο και χρήμα.

Ωστόσο, οι δημόσιοι οργανισμοί που κατέχουν οχήματα που επηρεάζονται από το σκάνδαλο ντίζελ (Audi, VW, Skoda, Seat), μπορούν να αιτηθούν ενώπιον των γερμανικών δικαστηρίων την επιστροφή τους έναντι της επιστροφής της τιμής αγοράς, αφαιρουμένης της όποιας ωφέλειας χρήσης κι έτσι να εξασφαλίσουν σημαντικά χρηματικά ποσά για τα δημόσια ταμεία

Πώς μπορούν να αντιδράσουν οι ιδιώτες κάτοχοι οχημάτων που επηρεάζονται από το σκάνδαλο;

Εάν το όχημά σας επηρεάζεται από το σκάνδαλο των ρύπων, τότε μπορείτε να εγείρετε τις ενδεχόμενες αξιώσεις σας έναντι της κατασκευάστρια εταιρείας, ακόμα και αν έχει ήδη πραγματοποιηθεί η εγκατάσταση του ενημερωμένου λογισμικού στο όχημά σας.

Σε περίπτωση που το όχημά σας επηρεάζεται από το σκάνδαλο των καυσαερίων, θα πρέπει να ενεργήσετε εγκαίρως, ώστε να μη διακινδυνεύσετε υφιστάμενες αξιώσεις σας, οι οποίες μπορούν να υποπέσουν σε παραγραφή.

Μπορείτε να ακολουθήσετε το παράδειγμα των Γερμανών και λοιπών Ευρωπαίων πολιτών και να στραφείτε κατά του γερμανικού ομίλου διεκδικώντας χρηματικά ποσά ως αποζημίωση για την παράνομη και άδικη πράξη της αυτοβιομηχανίας.